Onze reis naar Zuid-Afrika in 28 dagen.

9 januari 2015 - Grolloo, Nederland

7 Januari 2015, Grolloo.

Hier begint ons reisverslag over Zuid-Afrika. Heleen en ik hebben gekozen voor een groepsreis ( dan ben je minder kwetsbaar) en dan één, welke zo'n 4 weken gaat duren. Als je dan toch naar een ver land gaat, ga dan niet voor 10 dagen. Je moet toch de kans krijgen om alle indrukken die je opdoet, rustig te verwerken en een plaats te geven

. IMG_1719

Half December 2014 hebben wij het besluit genomen en niet zolang daarna meteen geboekt. Ook hebben wij besloten om een reisverslag met bijbehorende foto's op een blog ( zoals deze) te plaatsen, zodat de achterblijvers, indien zij dat willen, onze trip op deze wijze kunnen volgen.

Nadat wij hadden besloten om naar Zuid-Afrika te gaan, komen de voorbereidingen aan bod. O.a. contact opnemen met de G.G.D. om een afspraak te maken voor het zetten van de diverse prikken. Het inwinnen van diverse gezondheidsrisico's en niet te vergeten, de recepten voor de welbekende malaria-tabletten. Nadat wij de injecties hadden gekregen, had Heleen last van één van haar bovenarmen en ik was enigszins dizzy, waardoor ik s avonds niet mee ben gegaan naar yoga.

​Vervolgens zijn er diverse spullen aangeschaft, zoals een Afrika-Stekker, muggenmelk, zakjes O.R.S. , reinigingszalf en wondreinigingszalf. Ook stond er op het lijstje: Reserve accu voor de fotocamera plus SD kaartjes en bandjes voor de video-camera

. IMG_1720

We vertrekken op in Maart en zijn volgens mij nog lang niet klaar met alle voorbereidingen. Bepaalde lichte kleding is er wel gekocht, maar we moeten nog wel kijken naar wat voor kleding we wel en welke niet nodig is in Zuid-Afrika. Moet zelf nog  2 x naar de G.G.D. voor een injectie. We hebben een nieuwe ( kleine ) laptop gekocht om ter plekke het reisverslag te maken en foto's op te slaan. In Afrika zullen wij met mogelijk een ander mobiel toestel bellen d.m.v. daar te kopen prepaid kaartjes. Stukken goedkoper dan met je vaste abonnement vanuit het buitenland. Maar dat moeten wij nog wel even goed uitzoeken. Ook hebben wij een 2-tal boeken over Afrika gekocht om zo goed mogelijk voorbereid te zijn. Daarin staan heel veel adviezen betreffende: de taal, eten, drinken, veiligheid en ga zo maar door.

Ook is het nodig, om tijdig geld bij de bank te bestellen, om contant mee te nemen. In dit geval hebben de muntsoort Zuid Afrikaanse Rand nodig. Het maximum dat je per persoon mee mag nemen is 5000 ZAR.

1. Talitha:
    25 februari 2015
    Jaaa! Nu is het echt bijna zover hé :) Leuk leuk leuk! Ben blij voor jullie! En vergeet niet dat als het tijdens de reis even tegen zit, anders verloopt dan gepland of jullie lang moeten wachten; TIA (This Is Africa!). Hoort er allemaal bij, probeer ook daar van te genieten!
  2. Mede-clienten de Wiemel en Helga.:
    4 maart 2015
    Spannend, spannend.

Heel veel geniet plezier!!
  3. Henk en Lina:
    9 maart 2015
    een fijne vakantie, en kom heel terug .tot ziens